27

"Claudette vaknar utanför huset, och inser att hon inte fryser. Hon har inte frusit på 968 år. Och hon inser hur bortkastade alla dessa år varit. Hon har ansträngt sig för att vara en galen kvinna till lags, för att förtjäna världsliga egendomar. Hon har trott på ideal, hon har orkat lägga energi på så förfärligt obetydliga saker. Hon har varit död i snart tusen år.

Ingenting spelar roll.

Claudette känner döden i sig själv tydligare än någonsin förr. All kraft hon någonsin haft i sin kropp har försvunnit med vinden. Hon kravlar sig längre bort på vägen, varje centimeter får kroppen att skrika av protest."

Okej, tack Mickaela, känner peppen inför Ad Infinitum 2 nu! Claudette är lätt en av de roligaste rollerna jag haft, just eftersom hon är så komplex, och nu blir hon ännu mer mystisk eftersom hon gör en jävla helomvändning i sin personlighet.
Kanske inte riktigt behöver ännu ett lajv att åka på. Nidum, Eterna, AI, Skyfall, Vindens dom... Ah well, jag kommer troligen inte att ha tid eller råd med Urkult. Vet inte om jag är lättad eller besviken.

Borde gå upp på vinden och hämta min klänning till Nidum, men jag ids inte. Det är kallt där uppe. Bought new shoes idag, woho!

Ciao


Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0