33

Varning för bittert och självföraktande inlägg
Imorgon ska jag åka in till stan för att hitta en present åt Ez som fyller år på tisdag. Jag har ingen aning om hur hennes födelsedag i fråga blir. Eftersom jag är jävligt distant och elak för att vara en bästa vän, kommer det nog bara glömmas bort. Wow. Jag sa aldrig att jag var en trevlig människa. Tror jag.
Och när jag ändå ska ner på stan kan jag lika gärna hoppas på att träffa Peter, och få känna mig som ett luder. Han är duktig på att ta fram det bästa i människor, och jag antar att det är det bästa i mig. Ni vet den där smutsiga, äckliga känslan av att vara utnyttjad? That's right.

Och jag är faktiskt så duktig att jag har planerat min kväll! Härligt, eller hur? Eller, jag har två alternativ.
Ett - Jag sitter uppe, ser lite på film tills jag känner att The Depressive Demon of Doom tar över, går upp på rummet, kurar ihop mig i ett hörn av sängen och blir så emo man någonsin kan bli. Rakblad och stämningsmusiken och ljusen och the endless cries liksom. Hela skiten, var länge sen, starting to miss it.
Två - Jag påpekar för mamma att jag börjar jobba ohyggligt tidigt imorgon, går inte och lägger mig och promenerar till Carlshem nån gång runt fyra. Jag behöver inte ens sova. Jag kan dansa, läsa, sitta vid datorn, whatever.
Jag vet inte vilket alternativ jag föredrar. Vi får väl se hur jag känner mig.


Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0