1

Mitt andra försök till att blogga, nu ska jag faktiskt göra det seriöst istället för att enbart beklaga mig.
Kom precis hem från Boden, har varit där över helgen, jag har ingen aning om vad jag gjorde där. Jo, just det, jag skulle vara förkläde åt My och Lotta.
För det gick ju bra.
Vi åt alldeles för mycket pannacotta, Anarkis chokladkaka, kakor och diverse smågodis. Måste lägga av med sånt där om jag inte har tänkt mig att träna efteråt. Och träna-jag, det går ju som det går (Inte alls).
I veckan har jag det efterlängtade provet i klassisk musikhistoria, om nån vill veta något speciellt om Palestrina, Wienklassicismen eller Rhapsody in Blue, så är det mig ni ska prata med. Grattis.

Pappa ringde mig idag, av ingen särskild anledning.
P: Hej, vad gör du? Eller, nej förresten, det har inte jag med att göra. Hur är det med dig?
Det tyckte jag var rätt intressant. Men jag vill helst inte tala om för honom att jag inte kommer att vara hos honom nästa helg heller. Jag har inte varit hos honom på flera månader, och jag träffar honom bara om han ska skjutsa mig någonstans eller om han vill bjuda på lunch för att vi ses så sällan. Ja, jag bör ha dåligt samvete, men ack o ve.

Det tar lång tid att skriva blogg har jag märkt.


image2


Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0