56

Vaknade i morse av en röst som sa "det snöar". Det var väldigt mysigt.

Har haft en sådär kväll, det blev inte så mycket. My och folket skulle åka på Greyscale och lämna mig och Ez ensamma hemma, men de kom tillbaka efter bara en liten stund, det gick tydligen inte att komma in utan förköp. Så vi har precis ätit sen middag och håller på att gå och lägga oss. Bara jag och Maria vakna, tror jag.

Funderar återigen på det här med människor, och hur mycket vi kan betyda för varandra, medvetenheten om det. Hur vet jag vad jag betyder för någon? Eller hur vet jag hur mycket jag betyder för någon? Jag vet att jag själv inte alls är duktig på att visa sånt, eftersom jag sällan pratar om hur jag känner för andra. But then again, det är så jag är uppfostrad. Man pratar inte om känslor, för om man har tur kanske de försvinner. Men jo, jag har någon slags spärr när det gäller att visa folk hur jag känner för dem. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Jag menar, jag och mitt ex hade varit tillsammans i nio månader innan jag lyckades häva ur mig att jag älskade honom. Men det kanske är bra, att man är sparsam med känsloyttringar vilket gör de mer värdefulla när de väl kommer?
Hur vet jag vad jag betyder för andra människor? Jag kan bara gissa, och eftersom jag är realist med en dragning mot pessimist kanske jag underminerar min betydelse. Eller så kanske det bara är önsketänkande, och det är precis som jag föreställer mig.

Hm, Maria är fortfarande i badrummet. Jag måste tvätta bort mitt smink. Ah well, godnatt.

Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0