45

Utvecklingssamtalet gick bra. Med tanke på omständigheterna. Har 30% procents frånvaro, och den gamla haggan hotade med indraget studiemedel. Men jag tror min handledare förstod det sötsliskiga tonfallet där jag höll monolog för tanten. Kontentan blev i alla fall att jag får behålla mitt studiemedel, men jag måste visa på en ordentlig uppryckning. Helvete. Jag är bara så skolless. Efter sju veckor. Det känns inte bra.

Doom ikväll, det blir säkert bra.

Funderar på det här med fri vilja. Jag har en stor möjlighet att styra över mitt liv, och det lyckas jag rätt bra med. Jag valde att kliva upp i morse, vilket gör att jag klarar en hel skoldag. Jag valde att sova på Mount Doom ikväll, vilket gör att jag kommer att må bättre ikväll än vad jag gjorde igår. Jag styr mitt liv, både på gott och ont, men "du kommer aldrig kunna hålla mig tillbaks".

Ah well, borde fokusera på samhällskunskapen, men jag tycker verkligem inte om läraren. Jag har pluggat mediakritiskt tänkade i tre år, men det uppksattas inte på lektionerna. Ja fy fan vad jag är besvärlig.

Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0