51

Lajv igår; Helt okej, även om jag inte har bestämt mig för hur jag ska utvärdera det. Jag har som ingenting att säga. Bra eller dåligt? Jag vet inte, varken eller. Det var ingen wow-händelse, men jag har inte heller något att kritisera. Det gör det väldigt svårt att utvärdera. Och visst, jag skulle kunna försöka göra det ur en arrangörssynvinkel, men då kommer jag genast att tänka på en diskussion som Patrik och Emmie hade i bilen på väg hem från något lajv:
- Som arrangör är det svårt att få kritik från andra arrangörer. Det bottnar i att som deltagare som dessutom har arrangerat kan ha mer förståelse för de svårigheter som kan uppkomma. Man vill helst inte ha kritik från arrangerande deltagare, eftersom de håller igen, då de själva vet hur det är. Då är det bättre att få kritik av en väldigt erfaren lajvare som inte har arrangerat.
Fascinerande att jag fortfarande minns sånt, jag tror jag var tretton år eller något sådant när vi pratade om det. Eller, vi och vi, jag pratade nog inte särskilt mycket, eftersom jag inte var så insatt.

Anyways, My kommer hem idag! Tror jag. Hon sa det i fredags i alla fall. Hon har dessutom namnsdag idag. Yup, enligt lajvnorr.se har My och Amanda namnsdag idag. Vilket innebär att syster Manna också har namnsdag idag. Har smsat dem båda. Ja, men My i alla fall, borde komma hem från Boden idag. Hoppas hon haft det bra, so she'll be a bit more happy.

Jag har lov. Jag är glad.

Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0