53

Nu är jag hemma hos mamma, och jag vill verkligen inte vara här. Nackdelen med mig och olika ställen är att jag så fort lessnar på dem. Jag har varit här i kanske... tre timmar nu. Och jag är less. Jag vill inte, det finns ingenting intressant att göra, inga intressanta människor, jag vinner ingenting på att vara här. Det är synd att jag lessnar så fort.
Jag undrar varför en del människor har den där rotlösheten i sig, varför de inte kan leva på en plats och vara nöjda?
Bottnar det i någon form av medfödd rastlöshet, eller helt enkelt högre krav på tillvaron? Och finns det någonstans en sån människa kan känna sig trygg och nöjd för en längre stund? Det är värt att tänka på, jag har nämligen ingen aning. Jag är en "rotlösing", och jag hoppas på att hitta något som jag kan vara nöjd med. Hm, för höga standards kan tydligen vara ett problem ibland.

Klockan är inte åtta ännu, men jag funderar på att gå och lägga mig för att få det överstökat. Kanske äta lite pannkaka och duscha innan, det låter som en bra plan. What to do tomorrow? God only knows.

Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0