116

Åh vad jag är duktig! Jag är uppe! Jag ska till skolan! Jajemen, jag har koll idag. Har börjat klä på mig, läser nyheterna lite smått... Läser aftonbladet och får upp denna artikel.
En kyrka i Karlskoga har börjat med starkvin istället för alkoholfritt vin till nattvarden, för att förhindra att svininfluensaviruset skulle spridas genom muggen. Min reaktion; Vad i helvete?

Jag är inte ett stort fan utav svenska kyrkan. Jag blev ännu mindre ett fan av svenska kyrkan när jag fick se nattvarden för första gången. Det som stötte mig mest var barnen. Eller, barnens föräldrar, som leder fram dem till altaret och för bägaren till deras läppar. Vad fan är det för jävla indoktrinering? Inte okej, inte okej...
Men nattvarden lär ju bli himla mycket roligare för sexåringarna nu, himmel vad det ska snurra för dem. Nej, sånt här gillar vi inte...

Men, nu blir det frukost och sedan skola!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0