119

Nu har Ez åkt hem, jag och Oscar sitter och kollar på 2 1/2 men. Ska väl snart gå och lägga mig. Har verkligen föresatt mig att jag ska kliva upp varje dag och lyckats ta mig till skolan. Svårt som attans, men jag vill verkligen ha det där studiebidraget...

Var på biblioteket idag, lånade böcker som gjorde mig deprimerad. Först The picture of Dorian Gray, som faktiskt är en sjukt bra bok. Den är helt okej. Men sedan gick det bara utför...
1. Fem dramer av Shakespeare för barn. (Ganska okej, men ändå inte.)
2. Romeo och Juliet. (Här börjar det gå utför. Ingen riktig kvällsläsning.)
3. Romeo and Juliet. (Och här dör jag lite på insidan.)

Missförstå mig rätt, jag har ingenting alls emot Shakespeare. Men när jag har en vecka på mig att läsa pjäsjäveln och lära mig den såpass mycket att jag kan diskutera den i en provuppsats, då är jag lite nervös.
Men jag tänkte ta det stegvis. Först enkla versionen, sen riktiga på svenska, sen riktiga på engelska, eftersom det är till Engelska B-tentan.

Puh. Jaja, nu ska jag kura ihop mig i soffan med cheese crunchers, vit choklad, Oscar och saft. Mums mums.
Ciao!

(Btw, jag tror att Carro håller på med bloggdesignen...)

Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0