131

Tänkte att jag skulle skriva lite om vilka bloggar jag följer, eller väljer att inte följa, vad jag tycker om dem and so on. Vad säger ni om det?

- Vi kan börja med en tjej jag gillar, nämligen Julia Skott. Bra skriverier, en blandning mellan så-här-gör-du-ett-sotat-öga-videos, samhällstexter, mediaprat och gud vet vad. Jag stör mig ofta på bloggare som inte kan skriva ren svenska, men här har vi en tjej som fattar grejen. Riktigt bra blogg, uppdateras ungefär en gång om dagen. Kom igen, läs Julia Skott!

- Nimrod - En ordinär psykopats vardag. Följer även denna blogg dag för dag, räknar mig in bland hans "fruar". Nimrod skriver om sex, vardag, practical jokes, ångest, fester och filmer. Galet bra blogg, och även där ren svenska.

- Kissie! Vad ska man säga om denna tjej. Hon är ju helt fantastisk. Jag är lite kluven, man får ju höra till höger och vänster om att Kissie bara är en fiktiv karaktär, och i sådana fall är det ju en helt fantastisk idé. Men då blir den här texten om den fiktiva karaktären Kissie; Kan någon människa vara på det viset?
Det är galet mycket "Åh vad jag är häftig, jag älskar att vara en kändis, fniss. Nej, jag vill inte säga hur jag fixar håret, ni kommer bara att härma mig för att alla vill vara som jag!"
Nej, där håller jag med Nim. Vem sjutton ser faktiskt ut så där idag? Jag vill inte veta vad hon kommer att ha för hy när hon är trettio, blir ju som något hämtat är en skräckfilm.
Men det är klart jag läser hennes blogg. Jag och tjugotusen andra. Jag erkänner, hur kan man inte fascineras av denna varelse? Språket här ska vi knappt ens prata om. (Oskuld? Fan heller.)

- Sen måste ju ju självklart komma till Dessie! Känd från bloggkrig med Kissie! (Jag citerar Bloggtipsarna "Snart kommer väl Tussie och Bessie och Missie och Pissie också..")
Skriver i princip i samma stil som Kissie. Lite bättre svenska, långt ifrån bra. Läser inte Dessie lika ofta som Kissie, kanske för att hon inte är lika uppåt väggarna. Men det är fortfarande "Jag är känd, ni älskar mig, men jag vill inte ha något med er att göra för ni är inte lika häftiga som jag". Suck.

- Angiie. Förmodligen den mest genuina av alla bloggar jag läser, och den som känns mest hemtrevlig. Angiie skriver om barn, ekonomi, fester, kläder, att söka jobb, alla de små vardagsproblemen som man stöter på varje dag. Jag gillar henne skarpt, och hoppas se henne på nästa Urkult!


Nu kanske ni både har fått lite tips, eller blivit smått irriterade. Men det löser vi på något sätt!
Nu ska jag nämligen skriva en samtalsanalys!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hahah, love it!

Men du glömde favoriten! Amandavardet, ju!

2009-09-09 @ 12:39:01
Postat av: Senzafine

Carro, jag lovar att jag ska skriva om Amanda också :) Det här var bara ett litet urval, kommer mer ikväll eller imorgon!

2009-09-09 @ 12:45:28
URL: http://senzafine.blogg.se/
Postat av: Carro

Awesome!

2009-09-09 @ 12:50:57
Postat av: Carro

just det, glömde tillägga: mm, hihih..mm..hihih..

2009-09-09 @ 12:51:20
Postat av: Oscar

" Postat av: Carro



just det, glömde tillägga: mm, hihih..mm..hihih.."



Quoted for truth :P

2009-09-09 @ 18:04:57

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0