135

Nu är jag less. Jag är inte nåt vidare mattegeni, kan jag villigt erkänna. Har aldrig gillat matte. Aldrig satsat på högre än G. Men första året på gymnasiet hade vi en så grymt bra lärare, att jag faktiskt ansträngde mig. Jag fick fortfarande bara G, men jag var nöjd, för att min lärare var så stolt över att jag försökte. Det kändes bra.

Men nu. Matte B. Ny lärare. Hon är lika gammal som Gud känns det som. Luktar som det också.

Och jag förstår absolut ingenting.

Så ikväll har jag suttit med Oscar och verkligen försökt förstå! Och det är så jobbigt! Jag anser mig själv vara en intelligent människa. En riktigt intelligent människa faktiskt. Men matematik... Jag verkar inte ha fått de generna av far min. Ofta så dyker det bara upp en blockad i hjärnan och det tar totalstopp. Jag måste få förklaringar om och om igen, och kommer sällan ihåg dem efteråt.
Men nu har jag i alla fall jobbat lite grann. Ska försöka mer imorgon. Nu är det dags för TV-mys!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Carro

Vi har matteprov v.41

2009-09-09 @ 21:43:03
Postat av: Emma

Åhå, vänta bara om du ska läsa Matte C, dock inte så farligt svårt i början men det lär ju bli värre.

2009-09-10 @ 20:37:28
URL: http://livingpoet.blogg.se/

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0