97

Okej. Nu är jag less! Vilka tidningar jag än läser, var jag än går, vilka jag än är med kommer det upp. Den där attans svininfluensan!
Varför, varför blir det sådan hysteri? Jag förstår att medier blåser upp fenomenet med sina skräckrubriker och presskonferenser and so on. Men var är alla kritiska, intelligenta och uppmärksamma människor som faktiskt tänker efter?

(Okej, Carro, jag respekterar att du är livrädd, men bara för att du designar min blogg.)

Jag tänker quota wikipedia, för att det är en utomordentlig sida:
"
  • 2009- Den nya influensan (Svininfluensan)
  • 2003 - Fujian
  • 2002 - ?
  • 1970 - Hongkong
  • 1969 - Hongkong
  • 1968 - Hongkong
  • 1957 - Asiaten
  • 1918 - Spanska sjukan
  • 1889 - Ryska snuvan"
  • Och nu frågar jag er, mina åttio- och nittiotalister. Vet ni vad Ryska snuvan var? Eller Asiaten kanske? Det här är alltså influensaepedemierna genom tiderna (notera att Fågelinfluensan inte är med...). De var inga naturkatastrofer! För då hade vi minsann blivit påtvingade läxor om dessa fasor. Men icket.

    Hur kommer det sig att ingen får panik över alla som dör i trafiken?
    Eller alla som dör i vanlig influensa?
    Eller varför inte alla som dör av... Ja vad fan, alkohol eller självmord? Självmord är minsann farligt. Goddamnit. Mutter mutter.

    Och förresten, har ni sett alla roliga små lappar som sitter upp om "Den nya influensan"? Det står bland annat att man inte ska gå till skola/arbete om man är sjuk, och att man helst inte ska nysa/hosta i sin hand, utan i armvecket eller i en näsduk.
    Och jag undrar, vem i helsicke nyser i handen? Nasty! Eller Nastey, om man är Mogi (Usch och huvaligen...) Hur tänker man då egentligen? "Ja, jag slänger ut alla mina baciller och skit på handen, och sen kanske jag tar i hand, smeker någons kind, lägger handen över någon mun..."
    Usch! Hur tänker man då? Jag tycker att det borde vara en självklarhet att man inte spyr ut sina bakterier på sin omvärld, men det kanske bara är jag.

    Gah. Hur känner du inför svininfluensan? Lika paranoid som min bloggdesigner Carro?
    Ciao.


    Kommentarer
    Postat av: Carro

    Jag är livrädd. Tycker det mest låter så äckligt.. Angående designen, jobbar fortfarande på den. Hehe. Är perfektionist.

    2009-09-03 @ 22:22:49
    URL: http://cantfindareasonwhy.blogg.se/

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg

    E-mail: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0