651

Blev faktiskt sjukt gott! Så nu kör vi, recept för två personer:

1 tsk ingefära
1 pressad vitlöksklyfta
1 tsk garam masala
1 tsk chilipulver
1/2 tsk salt
1 tsk svarta spiskumminfrön
1 tsk kardemumma
1 tsk krossad koriander
Lite mindre än en dl turkisk yoghurt
2 stora kycklingfiléer
1 dl olja
1 gul lök
Lite mindre än 1 dl vatten
En handfull hackad färsk koriander
1 hackad röd chilifrukt

Blanda ihop alla kryddor utom chilifrukten och den färska koriandern. Blanda kryddorna med den turkiska yoghurten. Klicka ut på kycklingen. Ställ in i kylskåpet så länge.
Skiva löken. Hetta upp oljan och stek löken tills den är gyllenbrun.
Lägg ner kycklingen och woka i cirka fem minuter. Kanske lite mer.
Lägg i vatten och sjud (nästan-koka) i 25 minuter.
Släng ner den hackade koriandern och den hackade chilifrukten. Forsätt sjuda det i tio minuter.

Klart!
Äts med naan-bröd och ris.
Om man gillar stark mat tror jag nästan att man ska dubbla eller trippla vissa kryddor. Jag är inte så förtjust i stark mat, så i måtten ovan känner jag av kryddorna men det är inte alls starkt, utan bara smakrikt.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Carro

Hördu, två saker:



1. Du minns låten till bildspelet från urkult du visade? Mhm? Vad heter den låten? Ta reda på det!



2. Jag behöver frågorna från hemtentan. Kan du skriva/fixa det till mig?



Orkar inte logga in på msn (:

2010-03-10 @ 18:50:01
Postat av: Carro

Sjukt nice!



Ö frågorna. :)

2010-03-11 @ 01:27:41

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0