682

Idag blev jag lurad att köpa två blombuketter. Det var verkligen inte meningen.
Det är nämligen så, på skolan där jag går, att Hotell och Restaurang samt Livsmedel säljer sina alster i en butik. Jättebilligt. Allt från tårtor till bröd till revbensspjäll. Jag brukar gå dit varje dag för att kolla om det finns något värt, eftersom allt är så billigt.

Så idag när jag gick in dit såldes det buketter, nedsatta från 60 kr/st till 30 kr/st. Jag tittade väl lite på dem, och han som står i butiken frågade om jag ville ha en. Jag tyckte att det skulle bli svårt, eftersom det var fyra timmar kvar tills jag slutade och de bör stå i vatten.

Men sen började han prata om att han kunde packa in dem, och att 30 kr/st faktiskt var ett symboliskt pris.

Varpå min prutar-ådra vaknar till liv. Den jag har ärvt av pappa.

Det slutade i alla fall med att jag klev ut därifrån med två buketter för 20 kronor. För båda alltså. När jag väl kommit en bit därifrån inser jag att jag faktiskt har köpt två blombuketter. Med rosor och grejer! Varför gjorde jag det?!!?! Det var ju inte tänkt att jag skulle köpa något!

Så, jag har blivit lurad.



Men det är rätt fint att ha på bordet faktiskt.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0