758

Skola. Ibland.
Jag är bra på att komma sent. Ibland. Av en anledning; jag försover mig, bussen var sen, jag hade styrelsemöte med elevrådet. Och när man kommer sent, så gör man det ju oftast snyggt. Man smyger in. I lågstadiet sa man klart och tydligt "Ursäkta att jag är sen!", men nu smyger man, gör sig så liten som möjligt. Ber om ursäkt efter lektionen, för att inte störa.
Men vissa smyger inte, ack nej. Det dunsas, det klunsas, det dras med stolar. Och speciellt om det är genomgång, och man missar hälften, och kräver uppmärksamhet sen för att man ju faktiskt måste veta den hälften man har missat.

Pft. Ibland undrar man om man inte ska låsa dörren. Fast det är nog bara själviska-arg-tankar. Klart man inte ska. Men man ska slå dem som stör. Nej, vi skulle inte ha själviska-arg-tankar... Man kan påpeka för dem lite snällt att de får IG i kursen om de inte skärper sig.

Äh, vi lägger ner det här.


Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0